O nás Novinky So silným partnerom za chrbtom

Novinky

späť na výpis noviniek

4. 10. 2017

So silným partnerom za chrbtom

So silným partnerom za chrbtom

Prevzal otcovo podnikanie a dostal ho na vyššiu úroveň ako ktokoľvek očakával. To nie je americký sen. Vytvoriť útulný a obľúbený obchod sa dá aj u nás a v konkurencii veľkých ale neosobných zahraničných sietí.

Vôňa štrúdlí a medovníkového cesta z obchodu Lukáša Bilka v  Skalici dráždi všetky zmysly. Rozlieha sa po celej predajni a chýr o ich domácej chuti ešte ďalej. Rovnako ďaleko ide aj chýr o mladom šikovnom majiteľovi pekárstva, ktorému posunul remeslo otec. Podnikateľom sa však nestal vďaka tomu, že jedného dňa zdedil otcovu firmu. Dávno to mal v sebe. A navyše, kým mladý muž prevzal rodinné pekárstvo, strávil v ňom toľko dní a nocí, že o ňom vedel všetko. Poznal jeho slabé aj silné stránky a ako správna podnikateľská duša bol nastavený zveľadiť ho. Otázka znela ešte: „Ako.“ Vtedy si uvedomil, že ak chce prežiť v konkurencii lacného rozpekaného pečiva veľkých sietí, musí začať prevádzkovať obchod s celým sortimentom a pekárenské výrobky predávať medzi nimi. Od tohto dobrého rozhodnutia bol len krôčik k ďalšiemu dobrému rozhodnutiu - spojiť sa s alianciou Môj obchod.

Vlastnú predajňu Môj obchod otvoril v Skalici v roku 2014. Ani po troch rokoch jej majiteľ názor na staré rozhodnutia nezmenil: „Pôvodne sme mali len pekárničku. Ak sme chceli prežiť, musel som sa rozhodnúť, ako ďalej. Som rád, že sme vstúpili do aliancie. Vďaka nej sme sa veľa naučili. Výsledkom toho je, že sa u nás cítia zákazníci dobre a my prosperujeme.“ Nielen to. Malé rodinné pekárstvo nezaniklo a pečie ďalej. „Je to tak, vďaka Môjmu obchodu môžeme stále predávať vlastné pekárenské výrobky. Zákazníkov lákame však aj na prívetivé panie predavačky a špeciálne akcie,“ hovorí s úsmevom. Na nedávnu pivnú koštovku sa vraj zbehlo celé okolie. „Myslím, že zákazníci nás preferujú aj kvôli kvalitnému sortimentu. Vedia, že u  nás taký dostanú. Sú na to naučení už aj z aliancie. Predsa len nás už je v nej za päť rokov skoro 500 predajní. Navyše sú vyberaví. Majú radšej slovenský tovar a ten má u nás hojné zastúpenie. Oproti ostatným predajniam vynikáme aj cenami. Vieme, čo majú zákazníci radi a chceme, aby to našli čo najskôr a tiež nech netrávia kopu času v rade na zaplatenie.“ Tomu sa snažil Lukáš Bilka prispôsobiť aj predajňu. „Je prehľadná a zákazník v nej po chvíli nájde všetko, čo potrebuje. Za to sme vďační aliancii. Jej odborníci nám pomohli so všetkým, čo sme potrebovali. Od návrhu predajne, cez rozloženie zariadenia aj sortimentu, farebné doladenie obchodu, preškolenie personálu na maloobchodnej akadémii, až po pomoc prostredníctvom letákových akcií s cenami, a tiež so sortimentom a darčekmi pre zákazníkov. Som rád, že so silným partnerom, ktorý mi v práci kryje chrbát, sa môžem venovať tomu, čo ma baví -  zákazníkom a čerstvému chlebu.“ 

Rovnako radi sa môžu svojim zákazníkom venovať aj ďalší majitelia predajní v aliancii Môj obchod. Veď za päť rokov existencie sa ich nazbieralo už takmer 500. Sú to stovky spokojných podnikateľov a desaťtisíce spokojných zákazníkov. Tých, ktorí hľadajú viac, ako ponúkajú neosobné veľké siete – produkty lokálnych dodávateľov, čerstvý a kvalitný sortiment za dobrú cenu a najmä osobný prístup a usmiate predavačky. 


Ďalšie novinky

27. 9. 2017

Bývalý baník vlastní obľúbený obchod

Každý z nás môže úspešne podnikať. A stačí na to málo. Byť pracovitý a spojiť sa s profesionálmi, ktorí vedia ako na to. Potom môže vybudovať aj úspešný obchod, ktorý si zákazníci vyberú radšej ako veľkú obchodnú sieť.  

pokračovanie